نقره سنگ

آشنایی با ساختار و ویژگی های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و نقره جات

نقره سنگ

آشنایی با ساختار و ویژگی های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و نقره جات

یشم (جید)

یشم (جید) متشکل از دو سنگ است یکی جیدایت (jadeite) و دیگری نفریت (nephrite) است که نوع اول یعنی جیدایت باارزشتر و قیمتی تر است. این سنگ در میان مردم شرق به خصوص چینی ها از ارزش و محبوبیت خاصی برخوردار بوده است. با این حال کشور برمه اصلی ترین منبع این سنگ می باشد.

جیدایت به رنگ های مختلفی چون زرشکی، نارنجی، قهوه ای، سیاه و سبز زیتونی وجود دارد که بهترین رنگ آن سبز شفاف و زمردی است. رنگ قرمز آن کمیاب بوده و با ارزشترین رنگ آن است.

نفریت در جواهرات استفاده کمتری دارد و بیشتر برای وسائل تزیینی و کنده کاری استفاده میشود.هاله های قهوه ای رنگ موجود در این سنگ در اثر اکسید شدن قسمت هایی از سنگ به وجود آمده است.رنگ سبز براق و زرد ان از اهمیت بیشتری برخوردار است این سنگ به شدت شکننده به همین دلیل برای تراش دادن کمی مشکل است.

در روش های بهسازی انواع کم ارزش را تغییر رنگ و جلا داده تا با بهترین رنگ همطراز شود. سختی جید بین 6/5 تا 7 است . سختی جیدایت کمی بیشتر نفریت میباشد.

خواص درمانی:

این سنگ برای کودکان مناسب است. کودکان حساس و هیجانی اغلب به یک وسیله محافظت کننده احتیاج دارندکه همراهشان باشدو از این طریق مطمئن شوند که احساساتشان بر آنها غلبه نمی کند. این سنگ اعتماد به نفس و اتکا را در کودکان تقویت کرده و آنها را از چشم بد حفاظت می کند تنفس را عمیق کرده و مشکلات قلبی را به کلی از بین می برد. سیستم کلیه و ادرار را تنظیم کرده و از بی اختیاری آن در بچه ها و سالخوردگان جلوگیری میکند.

این سنگ متولدین اردیبهشت، بهمن و شهریور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد