نقره سنگ

آشنایی با ساختار و ویژگی های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و نقره جات

نقره سنگ

آشنایی با ساختار و ویژگی های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و نقره جات

آمولیت

شکل معدنی شده بقایای موجوداتی سخت پوست با پوششی شبیه به صدف امروزی بوده که در اعماق دریاها حدودا 65 میلیون سال قبل می زیسته اند (آمونیت).

پراکندگی آن در دنیا خیلی کم است اما به طور فراوان در سواحل لیم در انگلستان یافت میشود. نوع زیبایی آمولیت که به عنوان گوهر شناخته میشود و مشابه اوپال میباشد در کوه های راکی در آمریکای شمالی یافت می شود. 

در سال 1981 در طبقه بندی گوهر های آلی (مانند کهربا و مروارید) قرار گرفت. در ظاهر مانند اوپال سیاه میباشد با تداخل رنگ بیشتر. این گوهر نسبتا گرانبها است ولی خیلی ترد و شکننده و در معرض آسیب دیدگی است. آمولیت با استفاده از دو لایه کوارتز و اسپینل در دو طرف و یک لایه صدف طبیعی (در وسط) شبیه سازی میشود. این سنگ در اثر حرارت و فشار و رنگ آمیزی از بین می رود و نمیتوان آن را بهسازی کرد. حتی توصیه میشود آن را با پارچه نمناک تمیز کرد و از خیساندن آن پرهیز نمود.

خواص درمانی:

چینی ها بر این عقیده هستند که انرژی های مثبت را جذب کرده و به صاحب آن سلامتی روشنایی و شادی میبخشد. قبایل امریکایی از آن برای دفع نیروهای شیطانی استفاده می کنند.

گزارش تصویری از سنگ های عقیق در شهر قائن

این ویدئوی تصویری از استخراج عقیق های شجری را به شما نشان می دهد که با چه مشقت و سختی بسیار آن را به دست می آورند. این گزارش واقعا جالبه پیشنهاد میکنم حتما ببینید.

برای دانلود ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید...



نکاتی برای مراقبت از جواهر آلات

هنگام حمام گرفتن و یا شتستشوی دست هـا، جـواهر آلات خـود را در بیاورید چون صابون سبب ایجاد لایه نازک روی جواهر آلات می گردد.

- با جواهر آلات آشپزی نکـنیـد زیـرا گـرمای شـدید و روغــن موجب صدمه زدن به نگین جواهرآلات می گردد.

- همواره پس از آرایش و یا عطر زدن جواهر آلات خود را به تن کنید.

-فلزات قیمتی را تنها با یک پارچه ویژه پرداخت و یا پارچه نمدی پاک کنـیـد زیـرا حوله و یـا پارچه به خاطر آن کـه گـرد و غبـار را در خــود دارنـد باعث خراش برداشتن جواهر آلات می گردند.

-جواهر آلات را از ضربه، مواد شیمیایی، نور خورشید و گرمای شدید محافظت کنید.

- در استخر و یا شستشوی ظروف و یا لباس ها جواهر آلات خود را در بیاوریـد زیـرا کـلـر سبب تغییر رنگ و یا شل شدن نگین ها می گردد.

-جواهر آلات را به منظور جلوگیری از خراشیده شدن بطور مجزا نگهداری کنید.

- نگهداری نقره در یک کیسه در بسته کدر شدن آن را به تعویق می انــدازد. اما هیچ گاه مروارید را درون کیسه پلاستیکی قرار ندهید.

- بهترین روش تمیز کردن جواهر آلات استفاده از آب و صابون اندک به همراه یـک مـسـواک نرم می باشد.


منبع : طلا و جواهر

عقیق سرخ

این سنگ از تجمع کوآرتز هایی تشکیل می شود که با ظرافت خاص منطقه ای شکل گرفته است تشکیل می شود، و از گروه کلسیدوئین است که معمولاً به رنگ های آبی، خاکستری، قهوه ای، بژ، صورتی و حتی بدون رنگ دیده می شود و می توان آن را در کشورهای یمن، هند، ایران، برزیل، آلمان، مکزیک و آمریکا یافت.

در این پست فقط خواص عقیق سرخ را براتون مینویسم. در پست های بعدی در مورد بقیه عقیق ها بیشتر توضیح میدم.

خواص درمانی:

جهت درمان یرقان و مننژیت، تقویت عملکرد روده ها و کبدمفید بوده، حس شنوایی را بهبود میبخشد و برای پوست، مو و ناخن مؤثر است و سستی و تنبلی را از بین می برد.

این سنگ، سنگ متولدین اردیبهشت می باشد.

تصاویری از جواهرات هندی

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر

در اینجا روند استخراج طلا از مادربردهای کامپیوتر را نشان میدهیم. این فرایند خطرناک است، بنابراین سعی نکنید آن را در خانه انجام دهید.

طلا در قسمت های مختلفی بر روی یک مادربرد یافت می شود. همه این اتصال دهنده ها غالبا با یک لایه نازک از طلا با قطر چند میکرون ضخامت، آبکاری شده است.

ادامه مطلب ...

فواید سنگ فیروزه از دیدگاه ائمه معصومین (ع) و پیامبر (ص)

امام صادق (ع) درباره فواید فیروزه به این 6 فوائد اشاره میکنند که به شرح زیر آنها را به طور مختصر مینویسم:

نگاه کردن به فیروزه باعث شادابی روح و تقویت چشم میشود.دست کردن آن سعه صدر (گشایش کار) و تحمل در برابر مشکلات را زیاد میکند. باعث تقویت قلب و به آن نیرو میبخشد. حاجت را برآورده و باعث تسهیل در کارها میشود.و هچنین می فرمایند: کسی که انگشتر فیروزه در دست کند ، فقیر نمیشود و بی پول نمی ماند.

التهذیب : 37/6 – وسائل الشیعه 403/14

امام علی (ع) چهار انگشتر در دست داشته اند که یکی از آنها فیروزه بوده و حضرت آن را برای پیروزی در برابر مشکلات به دست می کرده اند.

المناقب: 302/3 - بحار: 62/42 – وسائل الشیعه : 98/5


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند که همانا خداوند به من خطاب کرد: ای پیامبر! همانا من حیا میکنم از این که بنده ای در دستش انگشتر فیروزه باشد و دستش را به دعا بلند کند و من دعای او را مستجاب نکنم و دست خالی برگردم.

وسائل الشیعه : 95/5 – بحارالانوار: 321/90